fredag 16 oktober 2015

Hur jag renoverar en begagnad skivspelare - Dual cs 505

Nu har jag lagt sista handen på den andra filmen på Svalander Audios YouTube kanal :)

Jag håller på att renovera upp en Dual cs 505 jag köpt begagnad på tradera. Den har ståt länge och fungerade inte så pass att man skulle kunna spela skivor på den innan jag började fixa....

Än så länge finns det två filmer på kanalen men det kommer med tiden bli fler. Skivspelaren som jag har rngjort, smörjt, bytt rem på och ställt in hastigheten på nu kommer inte bara att fixas så att den fungerar bra utan jag har även vilda planer på att pimpa den också :)

I första filmen visar jag hur man kan plocka isär, rengöra och smörja sin Dual skivspelare.



I den andra filmen visar jag hur remmarna i skivspelaren ska sitta och hur man får dit dem utan att plocka isär hela skivspelaren. Dessutom går jag igenom två olika sätt att ställa in skivspelarens hastighet på :)



Till Svalander Audio där du hittar fler tips och trix och kan shoppa nålar, remmar och mycket mycket mer som har med HiFi och stereo

Här hittar du Svalander Audio på YouTube.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)