lördag 28 februari 2009

Laktosfri semla med köpebulle

Ibland känns allt så lyxigt. De senaste dagarna har varit sånna riktiga lyxdagar. I torsdags var jag hemma hot Anna och åt lunch och sydde "bebbebysser" och träffade hennes charmtroll. Hur mysigt som helst men tiden går ju så fort och vips var det dax att åka hem.

Igår åkte jag med Älsling på morgonen igen och då för att träffa gudsonen och hans mamma. Älskling, jag och gudsonens föräldrar åt lunch på ett pizzahak. Hans mamma och jag fikade och sen hämtade vi gullungen från dagis. Vi handlade rullgardiner och tittade på gardin tyger handlade lite och vips hade hela dagen gått.

På kvällen åt jag och Älskling räkor och drack bubbel och var "dubbel Svensson" med både "så ska det låta" och "let's dance" (vi har inspelning på vår digitalbox). Men efter igår funderar vi på att döpa om Räkan till Kräkan... han kan inte äta räkor utan att kräkas. Så från och med nu är det "No more räkor" till Kräkan =)

Jag har sedan säsongens första semla syntes i affärerna undrat varför det inte går att köpa bara semelbullen utan grädde och mandelmassa. Har letat men inte sett till några semelbullar. Eftersom jag är laktosintolerant kan jag ju inte bara köpa en semla och moffa i mig. Blir jättedålig =( och det är inte alltid helt lätt att tima in det enda stället jag vet som har laktosfria semlor heller, eftersom de inte har semlor varje dag, och de är så populära att de ofta är slut redan innan kl16. Har ju funderat på att baka själv men inte hittat tiden + att jag inte tycker att de blir lika goda. I love Pågen =)
Igår bara låg dom där i affären. Semelbullarna utan mandelmassa och grädde, lycka =)
Mandelmassa och innanmätet mixat i lilla matberedaren som är till stavmixern. Så himla fiffigt när man bara ska joxa ihop lite och den vanliga matberedaren känns för stor.
Semla med laktosfri vispgrädde mums. Förövrigt var det inte någon mjölk i semelbullarna heller.
Tesilen är ju så praktisk när man ska pudra över florsocker =)
Mycke florsocker ska det vara. Mums fillibabban va gott =)
Näe, nu måste man allt göra lite nytta också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)