onsdag 25 februari 2009

Stuprör och bortsprungen kisse

Nu skulle man ju kunna tro att jag ska prata om byxmode och att någon av katterna är på rymmen men så är det alltså inte.
Jobbdag idag igen fast det känns knappt som jobb när man får stå och måla en hel dag =)
Jag börjar från början. Här är den ena väggen med rosor som jag målat tidigare. Elskåpet är på högersida om fotografen (mig). Åt vänster kommer man fortsätta med stad och fabriks temat så småningom. Här finns ju inte några färdiga celler än.
Nymålat lappen har kommit upp så ingen ska missa att jag målar. Till vänster ser man en tejp om jag satt för att få en gräns för hur långt jag ska måla åt det hållet. Stenarna ser mest ut som en mur men min ide är en hus grund. Finns ett flertal av den typen i stan =)
Stupröret börjar ta form. Lite snett och vint och skarvat med olika rör. Huset är ju inte direkt ett nybygge =)
Nu verkar det som om nymålat skylten har åkt ner till fördel för "bortsprungen lappen" "Kissen är bortsprungen" står det på den målade lappen med bilden på en katt och rivlappar med telnr. Numret går till fortet såklart =)
Så här ser det ut på lite närmre håll ...
Taaa daaa! när alla skulle gå hem packade även jag ihop. När målarlampan var borttagen såg det ut så här =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)