onsdag 4 mars 2009

Blått är flått

En av dagens aktiviteter var att nöjes sy. Det blir tyvärr inte så ofta som jag skulle önska. Så det kändes lite lyxigt att ta sig egentid vid symaskinen.

Tänkte från början att jag skulle fota hela processen men insåg snart att jag valt ett ytterst opedagogiskt tyg eftersom det har samma färg både på rät och avisidan. Så jag visar lite detaljer istället.
Vad tror ni det ska bli?
Jag älskar min babylock, den gör så fina sömmar. Den tretrådiga kedjesömmen ovan är en klar favorit.
Självklart gillar jag overlocksömmen också. Det är ju trots allt den jag använder mest
Stickningar mitt fram och längs med mudden med tretrådskedjesömmen. Men vad är det jag har sytt då?Det är ju ett par brallisar i storlek 86. De ska förhoppningsvis passa perfa på min gudson som växer så det knakar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)