måndag 9 mars 2009

Målad "stendörr"

Idag var jag uppe med tuppen och åkte med Älskling. Han släppte av mig vid jobbet strax efter 7..! Efter att ha stärkt mig med en kaffe bytte jag kläder för att kunna börja måla. Med ett fint sandpapper ruggade jag upp dörren och dörrfodret. Ett J*vla slit, hela jag var grå av damm. Men gör man det inte så färster inte färgen ordentligt. Så det är bara att bita ihop =)
Dörren var vit från början. Först målade jag dörren och dörrfodren grå med vanlig väggfärg.
Dörren skall smälta in i den befintliga miljön i "djungeln" där är alla dörrar målade så de ser ut som sten dörrar.
Jag använde svamp och pensel för att jobba fram stenkänslan. Jag svampade med svart akrylfärg som jag spädde med vatten för att få de fina skiftningarna. på så sätt får man den gråa färgen att lysa igenom.
Jag känner mig nöjd. Det finns mängder av dörrar i den här stilen redan som är målade för flera år sedan av andra konstnärer. Så det kändes viktigt att den skulle vara lik och passa in med de andra. När man drog igen dörren såg det ut som om den hade blivit målad samtidigt som de andra =) Det sista jag gjorde på dörren var att lacka den. imorgon ska den få ett till lager med lack.
Imorgon har jag en annan dörr att måla. Den kommer bli helt annorlunda. Några av ingredienserna är gammalt trä, monster och lysande ögon. Spännande va? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)