lördag 12 juni 2010

Nya växter i "Tujarabatten"

I slutet av maj tog vi ju bort Tujorna ur "Tujarabatten". Jag har låtit det vara tomt tills nu. Kände att det var bättre att vänta tills vi hittat nått vi verkligen ville ha där. Så man inte bara planterar nått man hittat och sen ångrar sig och får gräva upp igen. På önskelistan stog rosa Astilbe och magnolia med kräm och rosafärgade blommor. Älskling ville ha rabarber, eller om jag ska vara ärlig vill han nog igentligen ha rabarberpaj =)

Igår var vi på blomsterlandet och shoppade lite. Vi behövde lite blommor till våra blommlådor på framsidan. Men vi hittade även lite fina växter till "tujarabatten". Jag hittade magnolia, med sådana blommor som jag ville ha, de är vita i kanterna och rosa i mitten. Men vi hittade också en söt liten buske med rosa blommor, en dvärgrosenprakttry (weigela'minuet') och älskling fick sina rabarber.

Fitzroy och Räkan var med mig ute i blåsten idag när jag skulle plantera våra nya växter. Fitz blev helt förälskad i den lilla rosablommande busken. Tyvärr räckte inte selen ända fram till busken. Innan jag hade grävtner den satt han och luktade och slickade på busken =) lilla gulle kissen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)