torsdag 24 juni 2010

Ritade en hjärt-ram

Vad gör man när man är sjuk då? Jo, man ritar och lyssnar på ljudböcker, snyter sig, dricker te, snyter sig lite till och sover såklart.

Ritade en hjärtram i blyerts för ett tag sedan(syns här). Nu har jag ritat den i tusch (promarkers). Blev rätt nöjd =) Efter att ha ritat bilden på vanligt papper scannade jag in den. Fixade lite i photoshop så färgerna blev rätt och tog bort lite "skräp". Sen har jag färglagt med "bloggrosa" runt om hjärtat. I mitten var det vitt. Med hjälp av trollspöt markerade jag det vita och "delitade". Sen öppnade jag en ny "bild". Bakgrunden lämnade jag vit, i lager 1 la jag in en bild på fina Marcus som försöker äta sin söta mamma Linda. I lager 2 kopierade jag in Hjärtat. Fixade lite så bilden fick plats i hjärtat och Taadaaa... Fint va? Nä, nu måste jag snyta mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)