onsdag 7 maj 2014

Akvareller och drömmen om kaffe i trädgården

Jag har dammat av mina akvarell färger. Det händer faktiskt då och då att jag plockar fram akvarellerna. I helgen när vi strosade runt på Claes Ohlson köpte jag nya akvarellblock till både mig och dottern. Jag tycker det blir så mycket finare när hon kan använda ett bättre papper till sina vattenfärgsmålningar. Kan kanske verka bortkastat på en 2 åring men det blir ju riktiga konstverk när hon går lös med vatten och penslar...

När jag gick loss med penslarna blev det feelgood målande. En bild som får symbolisera hur jag ska glida runt i trädgården i sommar. Jag har nämligen tillbringat mycket tid grävandes slitandes, klippandes och till och med sågandes i trädgården de senaste veckorna. Nu är det slut på maskrosdjungler och tujaskogar... I sommar vill jag kunna gå ut i vår trädgård med en kaffe i handen, plocka en blomma och bara njuta. :)

tecknad flicka med kaffekopp och blomma

 Akvarell och sharpie pen A4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)