söndag 1 juni 2008

Trädgårdsröj

I fredags skulle jag sova ut och bara ta det lugnt… men jag vaknade vid 9 och var typ pigg. Efter lite frukost med älskling, som jobbade hemifrån, gick jag ut i trädgården. Gräset var högt och hade fått ax, eller vad det kan heta. Det var inte något snack om saken, det hade varit dags att klippa det länge nu…




Innan gräsklipparen plockades fram modellade misse mau, niniz och woffe ut i trädgården. Mjukdjuren är emmagjorda. Det innebär att jag har ritat mönster sytt och broderat dem. De gossiga kompisarna säljs på emmagjort.


När gräset var klippt gav jag mig på häcken, trodde inte att jag skulle klara av att klippa med den elektriska häcksaxen. Skam den som ger sig. Med lite hjälp från älskling med ovansidan blev det rätt snyggt om jag får säga det själv =)










På eftermiddagen tittade M och Vovve in. Räkan tyckte att Vovve var läskig. Men det var rätt okej när husse var med. Men själv vågade han inte komma i närheten av henne. Fitzroy gillar Vovve och visade sig tuff inför Räkan genom att dricka Vovves vatten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)