måndag 22 mars 2010

Mobilpåse / Mobilväska

Kärt barn har många namn... Mobilförvaringsväskpåse kanske är det som skulle beskriva min skapelse. För någon riktig väska är det ju inte och det är ju inte bara en vanlig påse... den har ju dessutom matchande band att hänga om halsen. Så kalla det vad ni vill =) Jag har sytt den i rosa linnetyg och fodrat påsen med naturfärgat bomullstyg. Hittade en stump med naturfärgad brodyr som jag la in mellan fodret och yttertyget. Till bandet som jag hänger den runt halsen med "slaktade" jag ett gamalt nyckelband. Tog kroken och "säkerhetsknäppningen". Även på bandet blev det lite naturfärgad spets =) Dessutom försedde jag mobilväskepåsen med en tryck-knapp som stänger igen öppningen. Knappen gömer sig under brodyren/spetsen. Jag gjorde medvetet bandet ganska kort så påsen inte slår i bordet när man jobbar... blir så ofta att samtalen bryts och det är ju inte kul...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)