lördag 20 mars 2010

Ruter i fleeceärmen

För flera år sedan började min mamma sy en grå fleecetröja till mig. Jag kommer inte ihåg vad det var som hände, eller om det var nått som blev fel, men tröjan blev aldrig klar. När jag började sy lite mer på alvar fick jag ta över projektet och det blev liggande bland mina tyger i brist på inspiration och behov av feecetröjor.

Så för någon vecka sedan hittade jag byltet igen. Den här gången kom inspirationen. De grå delarna var redan ihopsydda. Jag hittade en ganska grov blixtlås till halsöppningen. Sen tog jag och klippte snedslår av ett rutigt tyg jag hade liggande. Jag kantade halsen och kanten där jag sedan sydde i blixtlåset. Sen tog jag större bitar av det rutiga tyget och sydde "cylindrar" till ärmarna av. Ärmarna är lite i längsta laget för mig men med en bit rutigt "foder" blir det piffigt att vika upp ärmarna lite (som på bilden nedan). Så efter många års "lagring" blev det här tillslut en ny favorit tröja =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)