fredag 23 april 2010

Emmasydd klänning skissen

Jag och älskling är bjudna på bröllop i maj. Då behöver man ju en ny klänning =) Min tanke är att jag ska sy den själv. Jag ska använda min provdocka för att göra mönstret enligt skissen nedan. Jag har också gjort en mer detaljerad skiss på vad jag behöver för delar. Tex. framstycke x 2 bakstycke x 2 kjol fram- och bakstycke ärmar infodringar osv. Min tanke är att det ska vara en unikklänning, helt och hållet min egen design... så jag har tycka tyg med ett mönster som jag själv har ritat. Så jag kan få det precis som jag vill. Vi får väll se hur det går... kanske jag får rusa runt dagen innan bröllopet och panikleta klänning, vem vet... men jag håller tummarna för att det går vägen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)