fredag 1 oktober 2010

Hoodie med tryck


Nu är min rosa munkjacka "pimpad".Det är en rosa som är hopplös att fota =( det är därför färgen ser så olika ut på de olika bilderna. Jag köpte för ett tag sedan 3 hoddies på stadiums barnavdelning á 99 kr (internet rea) Jag har haft många vilda planer för hur dessa tröjor ska piffas till och bli mer personliga och festliga. Nu är alltså den rosa klar. Jag tryckte mitt namn med stooora initialer och små bokstäver på resten av namnet på ryggen. Jag använde en lila flock som värms över i värme press (samma sort som vi har till vetekuddarna)

Dom här tröjorna saknar snören men det finns hål där de borde ha vart ( kanske därför de va billiga) Så jag sprang in på Panduro och införskaffade lite band och silver pärlor. Det rosa satinbandet drog jag sen igenom huvan med hjälp av en liten säkerhetsnål. På ändarna satte jag pärlorna och under dem gjorde jag en ordentlig knut så pärlan inte åker av. Bandänden pillade jag in i pärlan också. taadaaa

Nu ska jag bra hitta på nått till den svarta och den turkos tröjan också =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)