söndag 3 oktober 2010

Självporträtt

Det är mitt i natten... Jag har suttit i soffan i kväll och ritat. Försökt att skärpa mig och rita nått "riktigt" och inte bara glada gubbar. Det blev ett självporträtt. Jag hade en bild som jag tog härom dagen som jag använde som förlaga (heter det så? ja, ja ni fattar ju vad jag menar). Jag gick på med en lite väl mörk grå till skuggorna men jag tror jag lyckades reda upp det rätt bra tillslut i alla fall. Jag använde mina promarker pennor och svart tunn penna. Jag kommer nog lägga några vita prickar med gelpenna också för att förstärka blänk. Medan jag ritade hoppade en sprallig katt ner i lådan som våran nya digitalbox kom i (den gamla dog härrom dagen =( ). Toppen skoj verkade han ha när han smög på räkan =) För ni vet väll att man blir osynlig när man sitter i en riktigt bra kartong ;) nä nu måste jag städa undran alla pennor från soffbordet och sen sooooova.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)