onsdag 30 maj 2012

Min första morsdag och mat smak

Men hallå hur blev det onsdag? Jag tycker ju tiden går fort nästan jämt men på senaste tiden har det varit nästan löjligt. Hinner knapps greppa att det är måndag så är det söndag igen :)

I söndags var det ju morsdag. Min första! Det knäppaste var nog att jag inte greppade att morsdag gällde även mig förrän på onsdagen när jag hade en heldag med min mamma och hon nämnde det. Min älskade lilla familj firade mig med pannkaksfrukost, mysig lyyyyx!

Att tiden går fort märks på Lilla E också. Det händer nya saker nästan varje dag just nu. 4 månader och 10 dagar är uppenbarligen en spännande tid. Nått vi alla tre tycker är lite extra spännande just nu är mat. Lillan har fått börja smaka på mat. Pytte pytte lite, men ändå =) hittills har hon smakat på potatis, morot, äpple, bröd, rån och favoriten banan. Det går inte att lura henne.. hon vet hur banan ser ut och att det är mums =)

Imorgon är det dags för lite picknick-lunch med andra mammor och bebisar och sedan ska vi vidare till Pinglan (pingstkyrkans babyrytmik) så nu håller vi tummarna hååårt för att det ska vara fint väder = inte regna. För det vore verkligen skittråkigt eftersom vi hade tänkt att vi skulle mysa på filtar i parken.

På bilden nedan har lilla hjärtat mosad potatis i munnen mums fillibabba... finns det mer?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)