torsdag 26 mars 2015

Jag stickar "Den perfekta polotröjan"

Jag har laddat ett tag inför ett större stickprojekt att sätta stickorna i. Att sticka vantar och halskragar är ju supermysigt men jag är sugen på att sticka nått till mig själv.

Så nu har jag mätt och räknat, funderat och påbörjat projektet "den perfekta polotröjan". Det gäller att sikta högt ;) Jag kommer sticka nerifrån och upp och göra det efter mina egna mått och påhitt. Än så länge har jag bara kommit en bit på mudden nertill... men den här tröjan kommer få ta tid.


Mudden stickas över 6 maskor 3 räta, 1 avig, 1 rät, 1 avig,.. osv.

Här hittar du projektet på Ravelry. Garnet är Cascade 220 superwash, 100% ull, i färgen Jet. Det är en nästan svart färg som jag verkligen gillar. Garnet har jag stickat flera plagg i tidigare. Det är skönt att sticka i, lätt tvättat och går till och med att torka i tumlaren utan att plagget tappar stinget ( nästan tvärt om faktiskt). Stickorna är knittpro stl 4mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)