måndag 19 maj 2008

Det växer...

Mina "blomma för dagen" växer så det knakar =). Min förhoppning är att de skall klättra på framsidan av huset när de blir lite större. Förra året hade jag färre och blå där så jag hoppas att det blir ännu läckrare i år. De här kommer att blomma med en vitblomma som har linjer i rosa. De heter "blomma för dagen" för att varje blomma bara är utslagen en dag. Glaskulorna i krukan fyller inte någon annan funktion än att vara lite fina...

Hade tänkt mig en dag i trädgården idag... men det regnar å känns inge mysigt alls ute. Påbörjade ju min utökning av köksträdgården i fredags. Så här såg det ut innan...

Det kommer bild på hur det ser ut nu när det blir bättre väder... Det är lite tidigt att sätta ut basilikan och tomaterna än i vilket fall... vill ju inte att de skall frysa, järnnätterna är väl om några veckor om jag inte mins fel.


Fina Fitz Hjälper matte i trädgården. Han röstar för att bara odla kattmynta... Överallt =) det skulle vara lycka enl. honom.


Räkan håller med Fitz. Båda mina katt-killar har fått emmasydda snusnäsdukar till sina selar även om Husse tycker att det är töntigt och lite ovärdigt. Räkans är grönrutig eftersom hans sele är i grönt. Fitz har en blårutig eftersom hans saker är blå. Tyvärr var inte Fitz lika villig att visa upp sig...

Tiger-Räkan i full fart. Visst é han fin i snusnäsduken.

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)