söndag 18 maj 2008

Emmabakade Hejdå-tårtor

I torsdags jobbade jag min sista dag på min "gamla" arbetsplats. Passade på att baka lite tårtor med glasyr, att bjuda på till fikat.

Den ljusa är en vanlig sockerkaka med glasyr som jag blandade några matskedar päronsaft i och strödde vanligt strössel över. Lite barnsligt men strössel är festligt=)


Gjorde också två chokladkakor (typ chokladsockerkaka) med kokos,efter ett recept som min mamma lärde mig när jag var liten. Glasyren är av samma sort som man använder till "käleksmums". Strödde över massa kokos och till sist ringlade jag över chokladsås (ohoj). Mums.
Det verkade som om det var mycket uppskattat varenda smula försvann i en rasande fart.
Blir fånigt sugen på tårta bara av att titta på bilderna ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)