tisdag 27 maj 2008

familjelördag

Min Faster har fyllt 75 år. För att fira denna händelse packade mamman, pappan, älskling och jag in oss i bilen för en åka till Varberg. Väl där blev vi bjudna på te på engelskt vis med scons med sylt och grädde, mörk fruitcake och en jätte smarrig tårta. Lyxigt värre var det. Fruitcaken smakade lite som engelskkonfekt jätte gott till teet. Jag var väldigt skeptisk innan jag hade smakat. Hade det inte varit så att det tar flera månader att baka dem hade jag bakat dem på löpande band. smarr=)

Det var kanonväder hela lördagen så vi satt ute i solen innan det bar av till stranden och Fridas restaurang. Det ser kallare ut på bilden än var det var i verkligheten. Vindarna var ljumma när vi gick ut på stranden en sväng innan maten.



Mumsfillibabba med räkor och fisk.

Meddan vi åt och myste inne på fridas började solen gå ner och färgade himlen. Vackert.

Här sov vi natten till söndag. Ett super charmigt B&B på en stor gård utanför staden. Det sas att det kunde spöka men vi märkte inte nått. Vi var ju helt slut efter en halv dag i bilen och massa god mat och sitesing efter middagen. Försökte se slutet av melodifestivalen men orkade inte hålla oss vakna. Det var en riktigt mysig dag =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)