måndag 7 juli 2008

Söndags mys

I söndags var det formel 1 =) Räkan (som egentligen heter Räikkönen), Fitz, älskling och jag bänkade oss framför tv:n. Det var ett underhållande lopp med mycket avåkningar i regnet. När man tittar på formel 1 behöver man nått gott också tyckte älskling. Problemet var att vi inte hade köpt hem något smarr alls. Trolleri trollera... ner i mixern åkte två bananer och några nävar frysta hallon. Jag dekorerade med citronmillis (från köksträdgården) och frysta hallon. Som krämig sorbe. mums =)


Jag sitter sälla och "bara" tittar på tv oftast har jag något handarbete eller datorn med i soffan. I söndags var det en halvklar elefant som jag har virkat på när jag har åkt bil. Jag började på en röd, men sen inhandlade jag grått garn och började på en ny lite större. Tanken var från början att den skulle få kropp och ben osv. Men när jag var klar med huvudet bestämde jag att den skulle göra mig gladare på en pinne i blommorna.

Efter att ha broderat ögon och mun, satt dit en rosett och sytt hår på elefanten, lindade/knöt jag garn runt en grillpinne och körde in den i huvudet. Det finns inget mönster till elefanten eftersom jag har vikat den på frihand.
Någon hade efter att den här bilden togs ryckt upp elefanten ur krukan och puttat ner den från föstrebrädan... (man kan ju bara gissa vem) Elefanten klarade sig och har fått flytta till en annan blomma =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)