onsdag 2 juli 2008

Sommartoppen

För flera år sedan sydde jag och mamman en skjorta i det här tyget, som inhandlades i trollhättan då jag bodde där(ett bra tag sedan m.a.o.). Restbiten har fått följa med under åren eftersom jag gillade tyget, men den har varit för liten och haft för konstig form för att bli nått. Det syns dåligt på bilderna men tyget är broderat med glansiga blad och själkar. Piffigt värre =)
Tycker du att jag ser trött ut?
Det är för att jag är det... kl. 8 på morgonen =)

Nu har jag alltså sytt en topp. Det började med att jag hittade snodden bland diverse band jag har fått efter Annas farmor. Den gick så bra i färg med tyget att man har svårt att tro att det är en slump.

Mitt bak är det en söm för annars hade inte tyget räckt=) I överkanten på ryggen har jag overlockat fast en resår (på insidan) så att ryggen inte skall "sagga" och för att slippa undan knäppning av något slag. Snodden är vikt på mitten och har fått en "duffel tand" som lås i öglan (ditsatt efter att bilderna togs).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)