torsdag 17 april 2014

Påskägg i nya kläder

Glad påsk! Förra årets påskägg har fått nya kläder :) Jag har ju svårt för att slänga påskägg så jag har en liten gömma bland. Tyvärr är de inte alltid så fina... så jag bestämde mig för att snygga till ett av påskäggen.

Först limmade jag dit remsor av boksidor (från någon vanlig deckare jag "slaktat" till ett annat projekt.) Jag använde tapetklister så det nästan blir lite papier mache kännsla.

För att få den lite gamla looken använde jag Distress "mojar"... ja ni ser ju att jag inte har koll på skrapbooking uttrycken ;) men då kanske ni förstår vad jag menar. Man använder dem bla. när man ska få kanter att se gulnade/smutsigt ut.


Spetsen (är från Make and kreate) har tejp på baksidan, väldigt smidigt, men man kan lika gärna limma dit vanlig spets, eller använda dubbelhäftande tejp.

Rosen är gjord i papper beskrivning och mall finns här, Pappersrosor. På rosens kanter har jag också använd den där distress grejen. Tycker det ger lite mer djup och gör att det ser lite mer äkta ut.




Nu blir det påskledighet med familjen... önskar er alla en härlig påsk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)