onsdag 2 april 2014

Påskpyssel med fjädrar, band och fotoägg

Påsken är snart här och det kliar i pysselfingrarna. Eftersom vi har julhandeln på Emmagjort och orken inte brukar räcka till så mycket pyntande och pysslandet vid jul, så tar jag igen det nu till påsk ;) Vi har redan varit påskkärringar och fjädrarna har yrt här hemma.. så nu tänkte jag visa lite av mitt pyssel och pynt. Hoppas ni blir inspirerade...



En riktigt stor syltburk med härliga gula och orange fjädrar i blir en fin dekoration på soffbordet... eller så kommer den stå i köksfönstret. Det är superfint när solen skiner genom alla fjädrar. Dessutom blir inte fjädrarna dammiga i burken så det känns som ett väldigt fräscht pynt :) passar även oss kattägaren perfekt... det ska va väldans fiffiga katter om de ska ta sig in i burken och sno fjädrar.  



Gula band blir festliga lite överallt. Förutom i lampan och på ljushållaren på väggen har jag även gula band på dörrkransen som hänger på ytterdörren. Det är ju lyxigt att slå in paketet med påskpresenten med också :)


För några helger sedan klädde vi ut oss till påskkärringar med röda kinder och prickar på näsan. Evelina tyckte det var väldans kul och pratar ofta om när hon hade "ålat på inden å ickar på näsan". Anledningen var att vi ville göra lite fina pynt och kort med påskiga bilder. Så i år blir det påskpussel och fotoägg i "påskäggen" till de närmaste. Både fotoäggen och pusslet kommer såklart från Emmagjort.se.



I uterummet har jag ställt in grenar som jag klippt från äppel- och körsbärsträdet. De har börjat spricka upp och kommer bli superfina om någon vecka eller så :) Ris inne får vi hoppa över i år. Det ligger oftare på golvet än är i sin vas eftersom det tydligen är mycket spännande som kan finnas i en vas om man är katt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)