måndag 11 november 2013

Ett stort E till Lilla E

Hur fint är det inte med bokstäver? Jag och lilla E fick ett E av min mamma. Hon hade sett det på rea och tänkt att jag nog skulle tycka att det var kul att göra det fint till Evelina. Såklart hade hon helt rätt =) 




Evelina som älskar rosa får såklart ett rosa E. Jag målade med akrylfärger som jag blandade i två olika rosa nyanser. Sen ritade jag med hjälp av linjal ut vart skarvarna mellan de olika färgerna skulle var.



När allt var målat och torkat klistrades banden och spetsen på. Både band och spets är textiltejp. Men man skulle lika gärna kunna använda vanliga band och t.ex. dubbelhäftande tejp.


Pricken över E blev den lilla rosa nyckelpigan som jag har gjort av vit docklera och sedan målat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)