tisdag 2 december 2008

Julkalender

Jag sitter och slösurfar fast jag egentligen ska sy vetekuddar. En sida som jag ofta besöker är "Under solen" nu har Susanne skrivit en julkalender också med det fyndiga namnet JK2LAX8. Eftersom jag hade missat igår fick jag läsa 2luckor på en gång ... sen kunde jag inte hålla mig... jag var tvungen att testa om jag inte kunde få läsa åtminstone morgondagens lucka också. Det gick så klart inte. Hade ju inte trott det heller egentligen men man måste ju testa annars lär man sig inget.., eller nått.

Mitt försök att fuska fick en diffus minnesbild att dyka upp i huvudet... jag kunde inte riktigt komma på varför det kändes så bekant att jag inte skulle kunna hålla mig utan skulle öppna alla luckor på en gång... okej att man har fuska när man var liten med luckorna men det här var nått min man sagt. När jag kom ner i köket för att fylla på kaffekoppen såg jag den...

Chokladkalendern! Vi fick den av älsklings föräldrar för några veckor sedan när vi var i GBG. Hur ska jag kunna låta bli... vågar inte änns ta av plasten... för jag kan ju inte bara ta en och jag kan ju inte äta både dagens och gårdagens utan att min man får någon... vilket dilemma. Kanske om jag gömmer den väl kan vi få 12 bitar var till jul =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)