tisdag 30 december 2008

Sockar, sockor, stickade strumpor

Sockor eller sockar... inte socker för det är ju sött ... ibland är det snurrigare än vanligt i huvudet. Kan det vara så att man kan säga både -or och -ar?

Hur som helst... den här julen beklagade jag mig över att mina, egenhändigt stickade, sockar började falla sönder. Den här vintern har jag flitigt använt stickade strumpor både i kalla skor och inne, istället för tofflor. Till min stora sorg hade det blivit stora hål på hälarna på de sockar som var mitt första projekt när jag lärde mig sticka. Gun, som lärde mig detta hantverk, sa att om jag kunde sticka sockar kunde jag sticka vadsomhelst sen. Alla grundmaskor finns nämligen med i ett sockmönster, öka, minska, räta, aviga osv.

Men, nu var det alltså så att alla, även mina andra par sockar, började gå upp i molekyler. Då är det tur att man har en mamma som kan komma till undsättning =) Så idag kom det ett par naturfärgade och röda sockar hem till mig från lilla mamsen. Dom matchar soffan och soffkuddarna... undrar om det är en hint om att jag ska lägga upp fötterna i soffan oftare i fortsättningen =) tok sköna är de i vilket fall som helst, lyllo mig =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)