torsdag 4 december 2008

mini shopping

Idag har jag shoppat loss. Fast bara lite, och nästan inget onödigt alls, faktiskt. Jag inhandlade en tröja och ett par taits (heter det så?) Båda svarta. Och ja, det blev äntligen en stor svart polotröja. Jag har ju letat ett tag nu utan att hitta den perfekta polon. Min teori är att man aldrig kan ha för många svarta polotröjor... Skulle vara mitt i sommaren då, kanske.

Efter att varit hos min gulliga tandhygienist utan att få en massa skäll var jag värd lite småsaker också. Flux, såklart, inspirerad av mitt besök hos tandhygienisten (nu ska den bara användas också), linser så jag kan se nu när det blir kallt(glasögon immar ju igen i vinterkylan), röda och bruna servetter som kommer fungera även efter jul eftersom de inte var direkt julmönstrade. Vita hjärtformade julgranskulor små och söta vet inte riktigt till vad men det kändes som en "bra att ha" grej. Dessutom blev det lite rött band, det går ju alltid åt i juletid =)

Sen skulle jag gå hem... det är en bra bit. promenaden brukar ta ungefär en timme men idag var det segt. Energin gick ur mig halvägs och jag gick super långsamt och tänkte att jag nog aldrig skulle komma hem igen. Jag hasade mig in på Statoil och införskaffade en påse med m. Från början var min tanke att jag skulle spara den till jag kom hem och på så sätt ha något att se fram emot, men det fungerar ju inte så i verkligheten. Jag drog i mig halva påsen medan jag hasade mig fram i snöslasket. I samma takt som sockret spreds i kroppen höjdes livsandan och tempot och vipps var jag hemma. =)

Men cocosfettet då? mmm... det kommer senare vad jag ska med det till, men så mycket kan jag säga, att det ska inte bli ischoklad =)

2 kommentarer:

  1. Åh, du räddade mig från uttråkning! Sitter här själv på fortet. Buhu. Får se om någon kommer och stör kl sju eller om jag får gå hem.. ;)

    SvaraRadera
  2. ÅÅåh, vad ska du ha cocosfettet till? :-P
    Blir ju så nyfiken! *fniss*
    Och vilket jättefint kakfat du fick av päronen! ME LIKE!
    *Kram*

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)