fredag 24 april 2009

Blåa blommor nr 2 och snart nr3

Jag har ju en idé om att vi bara ska ha blå blommor i den delen av rabatten som är ut mot gatan. Runthörnet, alltså precis utanför ytterdörren, har vi rosa Rhododendron och de får ju självklart vara kvar. Närmast dörren står dock en Tuja (låttsasgran)som jag inte kan lova att jag inte kommer "råka" såga ner under sommaren... Det finns 4 till på baksidan om inte heller lever ett helt säkert liv.

Först var det bara blåsippor men nu har även Ormöga blommorna börjat slå ut. Två helt olika blå men ändå fint tycker jag. Ormöga blommar hela maj så då borde bladtussarna i bak kanten ha börjat blomma också. =)

Jag väntar fortfarande på de lila/blå tulpanerna... men nu ser det ut att vara nära =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)