torsdag 9 april 2009

Snabbt Påsk Pyssel

I år firas påsken hemma hos mig och Älskling. Mest beror detta på att vi skall flytta företag nr 2 till lokalen. Eftersom påsken ger en massa extra "lediga" dagar. Tanken är att vi ska hinna komma på plats innan det är "riktig" vardag igen =)

Eftersom vi inte brukar fira påsk hemma hos oss utan normalt sett åker till våra föräldrar så har vi inget påsk pynt. Jag blev lite förvånad själv när jag insåg detta. Jag som är en pysselmänniska har inget påsk pynt... skandal. Här måste improviseras...

Jag hade en påse med fjädrar, köpta för längesen, liggande i en låda. Jag tog en näve, eller två, och hällde ner i de två ljuslycktorna som står vid spegelväggen i vår hall. I botten ligger marmorkross och lite guldfärgad dekorations sand.Visst blev det lite påskigt =)
Jag köpte ju gult band i måndags. Små gula rosetter blev det på varje ljushållare i köket. Råkade även vara ägare till en gul duk. =)Frukt-kakfatet fick en rosett precis som ljusen över skåpet i köket. Nog blev det lite påskstämning trotts allt. Det finns ett påskris också med äggen jag inhandlade i måndags och lite fjädrar. Kommer säkert med på bild i ett annat inlägg...
Glad Påsk

1 kommentar:

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)