söndag 22 augusti 2010

Min bild av räkan på nya musmattan

När jag och katterna var på semester tog jag den här bilden av räkan när han ligger och slappar på en trasmatta. En variant på den visade jag här. Men på den bilden ligger skärpan på Räkan istället för musen.

Jag plockade in bilden i photoshop och trixade lite med olika lager. Svart/vitt i ett och "suddade" fram råtta i lagret under. Övert har jag lagt ett lager med mjukt ljus över. så bilden är svart/vit men ändå inte och råttan är helt i färg. Tyckte det blev lite spännande =)



När jag nu har fixat och piffat på kontoret tyckte jag det var dax för en ny musmatta också. Tidigare har jag haft en med Fitz sovande på en kudde målad i akvarell (här hittar du sådana akvarellmusmattor) Tyvärr blir ju musmattor skitiga med tiden och på de vita syns det ju tyvärr ännu snabbare än färgade.
Så, jag tyckte inte det var mer än rätt att det var Räkans tur att pryda mattes musmatta =) Tyckte den här bilden passade, med mus på matta och katt =) ho,ho, det är min humor det... Var man hittar musmattor som man kan trycka egna bilder på? Emmagjort.se såklart =)

2 kommentarer:

  1. Tack! Kul att du hittat min blogg :)
    Jag håller på att jobba på det där med klackar nu ;) Kanske kan man klara av en hel dag utan svullnad nån gång i framtiden?!
    Mysig blogg har du också.
    Gör du designen på allt du säljer eller är det du som trycker, och man skickar in egna bilder?
    Lycka till :)

    /melissa
    www.melissacatic.com

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)