onsdag 18 augusti 2010

Penna och ny skärm till datorn

Idag kom det två stora kartonger till kontoret. I den ena låg min nya skärm. Så nu har jag två. Det kommer underlätta mitt arbete kolossalt. Man kan ju tycka att det verkar lite överdrivet men när man behöver ha flera olika program igång samtidigt blir det väldigt trångt, och rätt som det är har man klickat bort sig i "programfönster djungeln". Det kommer sänka antalet utskrivna papper på kontoret också =)

Men det var ju två paket... i det andra låg min blanka fina ritplatta och penna till datorn. LYCKA! Jag har önskat mig en sån i evigheters evigheter men varit för snål för att kunna motivera ett inköp. Men nu när jag redigerar så mycket bilder till Svalander Audio (fotar mycke produktbilder till en ny hemsida, mer om det en annan dag)tyckte vi att det var dax. Det ska ju vara lättare med presitionen när man har penna istället för mus. Hoppas att den kan göra att jag avlastar min stackars axel också, man blir ju rätt öm när man sitter länge vid datorn.

Satte mig såklar och lekte lite för att försöka få lite känsla för hur pennan fungerar med tryckännsla och snabbkomandon osv. Det blidde en brinnande blå ros. Kanske inte helt naturtroget =) men det var kul. Imorgon kommer pennan att gå varm hela dagen. Kameran är nämligen fullproppad med bilder som måste redigeras.

Dessutom kom hyllan över skrivbordet äntligen upp på väggen. Min händiga älskling har inte tagit sig tid tidigare men nu när vi ändå var tvungna att röja av skrivbordet och fixa med sladdar och skärmar så passade han på. Rummet känns mycket mysigare nu och jag är huuuur nöjd som hels med dagen. Nu måste jag sova så det blir imorgon snart så jag kan åka till kontoret och leka... jag menar jobba... med min penna =)




1 kommentar:

  1. så fint! och det ser så proffsigt hightech ut med två skärmar, hehe! skönt att det underlättar i ditt arbete! då är det ett bra köp! :-)

    tack så jättemycket!!

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)