lördag 7 augusti 2010

Redigerade Äpplen

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Som när man är ute i trädgården med kameran för att föreviga lite av sommaren. Efter en stund insåg jag att jag hade missat att ändra om lite olika inställningar sedan igår när jag fotade produktbilder... vitbalansen och överexponeringen jag hade inställt passade inte så bra på äppelträd...

Bilden blev inte katastrof så jag bestämde mig för att photoshopa den lite. Först fixade jag nivåerna så de kom med mer svärta i bilden. Efter att ha kopierat bilden till ett nytt lager la jag in en mask. "Suddade" med en stooor suuudig pennsel bort äpplena. La ett filter med oskärpa (gausiskoskärpa) på det som var kvar. La till skärpa på äpplena på bild 1 (oskarpmask) sen tog jag "handen" och efterbelyste skuggor och lite mellantoner i masklagret så det blev "mörkare" i nederdelen av bilden. Taaadaaaa =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)