måndag 30 augusti 2010

Stor eller liten ..?

Jag har suttit och redigerat bilder nu på kvällen. Jag fotar ju en massa produktbilder till Svalander Audio. Idag var en av "modellerna" den här rullen med silvertråd. Redan när jag fotade den och kollade i kameran slogs jag av att det ibland är väldigt svårt att bedöma hur stort något är när man bara ser en bild.

Så, hur stor tror ni rullen är egentligen? två meter hög, en dm i diameter eller som en trådrullen eller...? Svaret kommer imorgon.... (vilken stuphängare va hahaha)

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Det är helt hopplöst det där med proportioner när man fotar produkter. Särskilt när man har många som ska stå bredvid varandra i en katalog. Det gäller att hitta rätt balans så att den lilla lilla muggen fortfarande ser liten ut bredvid tex en termos eller en kanna, drar man upp muggen minsta lilla har man ingen aning om rätt proportioner!

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)