söndag 4 januari 2009

frukost lyx

Idag gjorde vi varmamackor i mackgrillen till frukost. Det kändes lite lyxigt. Det har, till min lycka, dykt upp cream cheese som är laktosfri och smakar vitlök. =) mums.
Mina varmamackor är gjorda med vitt formbröd. Jag brer cream cheese på brödet. Lägger ost, idag blev det präst ost, på cream cheesen. På osten landar en skiva skinka. Jag har vikt den så att den inte sticker ut. Jag vill inte ha hård skinka i mina mackor. Brukar också tänka på att osten inte ska ligga för nära kanterna så man slipper att det "läcker ut" ost. För det vill man ju inte =) På med "locket" som också har cream cheese på sig. Sen är det dax för mack-grillen.
Taadaaa! frukost =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)