tisdag 20 januari 2009

Näsduksfodral

Idag har jag suttit vid symaskinen nästan hela dagen. Jag har bla. fnulatt med lite annorlunda vetekuddar och försökt lära mig att att sy inåt vända hörn med overlocken. Det är inte lätt kan jag säga. När man kommer fram till hörnen är det så lätt att kniven skär på fel ställen. Blä... jag behöver träna mer innan jag kan påstå att jag behärskar tekniken.
Tillslut så lässnade jag och fick över till att sy ett fodral till näsdukar. De plastfodral näsdukarna ligger i från början har en tendens att bli fula och trasiga i fickan. Jag hade ett fodral till näsdukarna förra vintern men har på något sätt försnillat det. Men nu har jag alltså ett nytt =) Det nya är sytt i ett enfärgat linnetyg och är fodrat med ett bomullstyg i vitt med blå blommor. Jag lät även fodertyget synas som en kant vid öppningen. Piffigt värre =)



1 kommentar:

  1. Vad du grejar tjejen ;)
    Vi får höras någon dag, fick du min nya bloggadress?

    Kram Emma

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)