torsdag 15 januari 2009

Mysterier x3

Idag tog jag med mig lilla kameran på dagens promenad. Det hade snöat lite på natten så det låg ett vitt puder med snö över allt. Jag såg en ekorre som lyckades hålla sig undan på alla bilder jag försökte ta på honom. Super snabb =) resultatet blev en mängd oskarpa bilder på träd...

Men jag fick ihop ett mini tema i alla fall. Jag döpte det till "mysterier x3" alternativ titel "borttappat" =)

Vad är det som saknas? det måste ju ha stått något här inatt när det snöade, men nu är det borta... mysteriskt eller hur =)
Här växer en randig mössa i en buske... visst är det mystiskt =)
Vilka är det som hänger upp tappade mössor och vantar i buskarna? Hur många vuxenpoäng får man för en upphängd mössa? Hur ofta hittar den som tappat mössorna och vantarna dem när de är upphängda i buskarna? och vart tar de vägen när våren kommer, mössorna och vantarna alltså.
Tappat en skruv? vad höll den ihop och hur håller det ihop nu... och vad blev följden av att den här bullten ligger här nu... mysterie numer tre =)

1 kommentar:

  1. Haha... detta inlägg gillade jag.
    Ja, vad händer med gamla mössor egentligen?
    Och håller tingesten ihop nu när skruven ligger på marken? *fniss*

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)