söndag 21 juni 2009

Kattfilt eller soffskydd

Som kattägare så lär man sig att katthår fastnar olika mycket på olika material. Våran röda soffa har en klädsel som är någon typ av "fusk" mocka. Den blir lite elektrisk och suger åt sig alla katthåren. Värst blir det på armstödet vid fönstret där våra två fyrbenta vänner hänger mest.

Jag har kommit fram till att linnetyg (100% lin) är det som är lättast att damsuga bort katthår ifrån. Så vad göra. Jo... jag tog lite restbitar från när jag sytt vetekuddar och sydde ett lapptäcke på overlocken. då blir ju baksidan också fin och man behöver inte fodra om man inte vill =) Lättare att tvätta om det inte är tjockt. Lapparna är klippta lite på måfå så mönstret blev oregelbundet och inte för symmetriskt =) Kanten har jag bara overlockat.

Räkan provsatt och en stund senare hörde man hans snarkningar från armstödet. Så jag tror att det har blivit godkänt =)

1 kommentar:

  1. Hehe.. vi hade en sån "sammets"liknande soffa förut men fick göra oss av med den.
    Det tog 2 dagar så var inte soffan vinröd (som den skulle) utan grårosa...
    Nu har vi skinnsoffa istället och no more katthår! :oD
    Men pläden var snygg vännen! Bra att räkan gillade den! ;o)

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)