lördag 8 augusti 2009

Stegräknar besatt

Jo, det är sant. Jag har en besatthet. Det är en sund sådan som tur är. Jag går numera inte någon stans utan att min stegräknare. Min första Stegräknare råkade ut för en olycka när den satt i linningen.... så nu har jag en rosa, som man kan ha i fickan eller hängande runt halsen =) Jag hittade den på stegräknare.se och vi har varit oskiljaktiga i drygt en månad =) Igår slog jag personbästa hela 24057 steg blev det =) stolt som bara den är jag... 3000 steg bättre än mitt förra pers.

Samtidigt som jag köpte min stegräknare gick jag med i Stegklubben.se. Det är gratis att gå med och där kan man lägga in alla sina steg och få hjälp med att omvandla annan träning till steg. Sen blir det fina diagram så man kan hålla koll på hur duktig man är =) För dom som är riktigt hurtiga finns det topplistor över mest steg, högst medel osv. sånt får den lilla tävlings djävulen att vakna inom mig. För det är nämligen ingen omöjlighet att komma med på listorna =)

En av anledningarna till att jag gillar stegräknaren så mycke är att den hjälper mig vara "jämnaktiv". Vissa dagar rör man sig massor utan att tänka på det medan andra kan man behöva en påminnare om att gå en extra sväng =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)