tisdag 4 augusti 2009

Varberg

Semestern avslutades i varberg. En hel härlig dag med Faster Ulla =) Efter lite fika på uteplatsen drog vi vidare till kurorten för att åka båt. När vi kom ut på bryggan där båten skulle gå satt det en lapp som informerade om att båtarna hade slutat gå därifrån pga. för dåligt kundunderlag. Så då fick vi se centrala Varberg och "turistkvarteren" också. För därifrån gick båten fortfarande =)

När vi var på stranden passade jag på att plockade med mig lite sand också. Under tiden stog älskling och faster bredvid och försökte se ut som om de inte kände den där konstiga tjejen som öste ner sand i en ica kasse =)

Efter en liten båttur var det dax för mat. Sjön suger ju som bekant =) Mumsig värre var maten på Stinas. Där kunde vi sitta och mysa på uteserveringen och titta på alla båtarna och de seglare som kom iland efter att ha varit ute i PelleP båtarna under dagen (segeltävling).
Efter att ha blivit ordentligt mätta i magen hade vi några naturupplevelser. Det började med att vi kollade in alla maneterna som låg och guppade i vattnet vid båtarna. När man inte är från västkusten är det ju väldans exotiskt och skrämmande med bränn-maneter. Även "gelekompisen" öron-manet är läbbig även om den inte är farlig. Fast de stör ju inte så länge man inte ska bada och jag är ju en kruka så det är ju sällan aktuellt =)
Vi svängde förbi på fågelstationen och kollade lite på fåglarna och utställningen om dem. Precis innan regnet kom hann vi ta en titt på bina och deras kupa. De hade byggt en kupa med "fönster" så man kunde öppna luckor och se hur bina jobbade innanför. Jag insåg att jag faktiskt kunde rätt mycke om bin (mina kunskaper o humlor och getingar var däremot ytterst begränsade). Min Faster är ju proffs på bin och har varit biodlare så länge jag kan minnas, så hon har ju berättat om dem när jag var yngre och det verkar som om lite har fastnat i alla fall =)
Efter lite mys på uteplatsen med ett glas kaktus saft var det så tillslut dax att åka.
Tack! snälla Ulla för en helmysig och rolig dag =) Nästa gång får du komma till Västerås och se hur vi har det =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)