tisdag 29 september 2009

Målat tegel från skiss till dekorationsmålning

Idag har jag målat en massa på fortet. Här kommer lite bilder. Den här väggen är fortsättningen på den med elskåpet. Skissen visar dörren också men den tänkte jag visa när den är klar, änså länge är den bara påbörjad.

Igår började jag måla på väggen och dörren men kom bara en liten bit på väg. Tidsoptimist som jag är trodde jag att jag skulle klara det på en dag men men ... Idag var alltså dag två och idag var lilla kameran med också. Sååå här kommer bilder...
På morgonen var det väldans platt innan jag fick dit mer svart och grått. Jag använder akrylfärger från Claes Ohlson och målar med kostar ca en 100 lapp per tub. Sen gäller det att blanda och blanda tills man hittar rätt färger. Jag spädde ut den svarta färgen med vatten för att "lasera" fram skuggorna.
Jag är väldans nöjd med det färdiga resultatet(bilderna är lite skumma i färgerna). Jag tycker att jag fick fram känslan av att väggenär trasig och teglet kommer fram bakom putsen. Jag är mer orolig för dörren men det kommer nog bli bra tillslut =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)