onsdag 20 juli 2011

Cupcake sydd av mjuka tyger

Ibland kliar det i fingrarna att få göra nått "onödigt" pyssel. Som tex när man vet att man kommer sitta i en bil i flera timmar. Den här tyg-cupcaken sydde jag på väg till Småland för några veckor sedan. Jag förberedde allt som skulle sys på maskin innan vi åkte. Så när jag sen satt i bilen, kunde jag sy ihop de olika delarna för hand och brodera strössel och jordgubbens frön.
Fika dax?

Cupkaken består av 5 olika delar. Den undre är "formen" som är sydd som en cylinder med botten. Till den använde jag ett "våfflat" trikåtyg. "Glasyren" är gjord av velour i olika färger. Velour delarna är cirklar i olika storlekar som jag har sytt en rynktråd runt och sedan dragit ihop så de blivit bulliga. Överst har vi "jordgubben" även den är i velour och gjord på samma sätt som glasyren. Bladen är en ellips av grön filt som jag har vikt på mitten och sedan pillat in under jordgubben och sytt fast. Sist broderade jag vit och blått strössel och gula frön på jordgubben med vanlig broderitråd. Taaadaaa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)