fredag 29 juli 2011

Färgprover på linnetyg

För några dagar sedan damp de här två buntarna med färgprover på linnetyger ner i brevlådan. Det behövs inte mycket mer för att göra mig lycklig =) Har bläddrat och plockat med dem så snart jag har haft lite tid över. För att inte bli ruinerade och utarbetade har vi bestämt att vi skulle lägga till 2 nya färger på vetekuddar inför vintern... men det kommer bli tre eller egentligen 4 för en ny färg kommer redan om några dagar, fodralen är sydda så det är lite bilder och "datameck" kvar innan de finns på Emmagjort =) De nya färgerna vi valt har vi valt för att man blir glad av dem =)

Det blir mycket tjat om vetekuddar nu. Det är för att det är under den här perioden som jag syr allt som ska säljas under hösten och vintern. För när julen börjar närma sig finns det inte tid för att sy.

Ni vet väll förresten att vetekuddar inte bara är sköna varma. Släng in den i frysen så har man skön svalka när solen gassar som värst. Ibland lägger jag en kall vetekudde i sängen innan jag ska gå och lägga mig, då blir det svalt och skönt när det är dax att sova. Dessutom är frysen ett utmärkt sätt att återfukta vetet på, så vetekudden håller sig fräsch längre. För en torr kudde håller inte värmen lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)