söndag 31 juli 2011

Mitt nya syrum

Igår när solen sken flyttade vi ut symaskinen och vetekudds-fabriken till uterummet. Så härligt =) När man väger upp närmare 100 kg vete på en dag dammar det lite och det är härligt att kunna göra det med riktigt bra ventilation =)

Idag är vädret inte riktigt lika bra men det spelar ju ingen roll när man har ett uterum. Där är det ju skönt även när det är lite svalare. För att inte tala om hur mysigt det kan vara när regnet smattrar mot taket =) (Här finns lite fler bilder från uterummet.. kolla va taniga rabatterna var då)
Jag försöker varva arbetsmomenten, väga upp vete, fylla tygpåse, och sy igen vetepåsen, packa, så jag inte ska bli helt paj. 1.5 kg är inte så mycket men när man syr många blir det tungt ;)

Nä, nu är det bäst att jag sätter fart maken har precis burit ut nya säckar med svenskt vete. Dessutom har han, medan jag fortfarande sov, skurit (vi använder rullkniv istället för sax) linnetyg till fodralen. Ingen risk att jag blir sysslolös idag heller =)

1 kommentar:

  1. Det är nå alldeles speciellt med ultraljudet och på något sätt känns det extra roligt denna gång, jag tror att vi kommer lägga märke till fler saker osv nu, eftersom vi har gjort det en gång.

    Det är som om man tittar på en film två gånger, då brukar man alltid upptäcka saker man missat första gången :)

    Jag hade mitt ultraljud den 18 Aug med min dotter :) När har du BF?

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)