tisdag 23 augusti 2011

Räkan som tjuren Ferdinand eller....

Jag brukar försöka att inte vara gnällig här i bloggen. Tror att jag brukar lyckas.. men idag är jag så himla trött. Jag älskar verkligen våra katter, men ibland är de billiga ;)

Vid tre tiden i natt flög våran röda fara (Räkan) runt i huset efter en nattfjäril. Det var ett under att inget gick i kras, för han hade bara ögon för Fjärilen. När den flög för högt så han inte nådde den pep han och skällde på den, som för att övertyga den om att den skulle komma lite närmare honom.... Räkan som normalt är en ögontjänare som aldrig "syns" på bord eller diskbänk (fast vi vet att han är där ibland)  flög helt ogenerat upp på diskbänken för att sedan studsa i golvet och upp på köksbordet. Mitt framför mina yrvakna ögon, hmmm... Svårt att tro att han är en sån vilde när man ser honom sitta som tjuren Ferdinand under sitt äppelträd.   

Bilden har jag pillat med lite i photoshop, tror det blev tre olika lager med olika effekter. Det översta är ett tunt svart vitt lager där jag har "suddat" fram Räckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)