onsdag 17 augusti 2011

Speldosa till det lilla livet...

För någon vecka sedan köpte jag den första saken till Fröet. Det blev en rosa katt-speldosa som spelar Brahms vaggvisa. Vi vet ju inte om det lilla livet i magen har snopp eller inte men vi bestämde att en kille faktiskt också kan ha en rosa speldosa, så de så. Så nu när jag går och lägger mig sätter jag den rosa katten på magen och spelar för bebisen. Fröet verkar gilla det för det brukar sprattla lite =)

Tanken med speldosan, är att bebisen, när den är född, ska känna igen ljudet och bli lugn när den hör det. För att det är bekant från den trygga tiden i magen. Samma sak är det med en Bola som är ett gravidsmycke. Inuti har kulan en liten xylofon som låter när kulan rör sig (lite som en bjällra fast med vackrare ljud). Även en sådan fanns med i paketet jag beställde. Så nu går jag omkring och plingar mest hela dagarna =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)