måndag 1 augusti 2011

Liten graviditets uppdatering...

Idag har jag lagt till en Baby ticker till höger i sidmenyn, så ni ska kunna se vilken vecka vi är i, och hur många dagar det är kvar. =) Klicka på siffrorna så ändras de mellan hur många veckor och dagar det är kvar och hur många dagar och veckor som har gått. På onsdag börjar den sjuttonde veckan. Tiden går förvånansvärt fort. Nu längtar vi till den 18 då vi ska på ultraljud igen.



De första 12 veckorna mådde jag ju väldigt illa. I ca vecka 11 kände jag av mina fogar för första gången. Herre j*vlar va ont det gjorde. Men efter att ha läst på om hur man ska och inte ska göra så har jag, peppar peppar, fått det under kontroll. Mitt bästa tips är att inte tro att du kan stå på ett ben. Sitt och sätt på dig byxor, strumpor och skor och försök att använda båda benen lika mycket. Jag har en tendens att använda vänster ben mer, tex när man kliver upp på en pall eller liknande. Sist men inte minst försök att inte sitta med benen i kors.

Mat nojor då...? jajamensan, mjölk, mjölk och mat med mjölkprodukter i hahaha. Jag är glad att det finns så mycket bra laktosfira mjölkprodukter idag. När det var som värst (v 15)drack jag en liter om dagen, (att jämföra med 1-2 glas om året normalt) och fick nästan panik om det inte fans mjölk hemma, gott gott. Jag antar att det är föra att bebisen behöver kalcium till skelettet. Vad gör jag just nu..? Dricker mjölk såklart ;)

Nä, nu får det vara nog babblat om min graviditet. Idag står städning och sushi-lunch på schemat. Vi ska fira att Ida har kommit tillbaka efter semestern. Hon är efterlängtad =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)