fredag 19 augusti 2011

Ultraljud vecka 18

Igår var det så äntligen dags för ultraljud igen. Även om jag är en positiv person så är man ju lite nojig, tänk om allt inte är som det ska, det har ju hänt mycket i magen sen sist vi gjorde ultraljud i vecka 10.

Det är ju helt galet vad mycket man ser på ultraljudet. I vissa vinklar ser man hela profilen och det blir så himla verkligt att det faktiskt finns en liten människa där inne. Hjärtat går nästan sönder av kärlek. Lyckan är svår att beskriva så jag tänker inte ens försöka. .


Tänkte jag skulle visa två bilder på vår lilla skatt. Bilden nedan är tagen rakt framifrån och man ser att hon håller handen vid munnen =) Kanske suger hon lite på tummen... Ja, det är en hon =) Och hon hade fina mått och allt var normalt. Vi fick ett nytt datum 2 dagar senare än vi trodde innan, så nu är det 19 januari vi siktar på.
Moderkakan satt i bakväggen och om jag har förstått det hela rätt innebär det att barnet kommer att synas och kännas mer från utsidan av magen än om man har moderkakan i framväggen. I övrigt verkar det inte spela någon roll.

Nä nu ska jag ta mitt lilla rosa lyckomoln och åka till Jönköping och gå på mässa och se om vi kan hitta nått nytt spännande till Emmagjort.se =)

1 kommentar:

  1. SVAR: Åh men vad roligt att höra. :) Ha en fin söndag och grattis till kommande bebis!

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)