måndag 7 oktober 2013

B44.1 ett bortglömt airbrushprojekt

Satt och tittade lite på min blogg. Nått jag allt för sällan ger mig tid att göra. Den uppmärksamme ser att det bland annat kommit lite nya bilder i högerkanten. Sen gick jag igenom mina opublicerade utkast. Det var en del tomma som jag bara kunde ta bort men sen fanns det några där jag har lagt in bilder men inte kommit till att skriva nått...Vissa åkte direkt i soptunnan medan andra kanske blir skrivna om någon dag...

Jag hitta bland annat den här gamla godingen. Vid det här laget lär den vara sönderkörd. För den som känner sig tveksam på vad det är, kan jag berätta att det är en kaross till en liten radiostyrd bil. Jag har målat den med airbrush. När man målar rc-bilar målar man insidan så att lacken ska vara skyddad av plasten. det gör att allt blir bakvänt. De små detaljerna är det första man målar och bottenfärgen det sista. Det kräver en hel del tankeverksamhet och planering för att inte röra ihop det. Det här var den (sista?) senaste jag målade. Det var ett beställningsjobb, jag var gravid och färgen fick mig att må så otroligt illa... efter det har tyvärr inte airbrushen fått någon kärlek. Men snart kanske man kan hitta tid och energi att damma av den. Det var ju väldigt kul att måla när man inte mådde illa =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)