torsdag 24 oktober 2013

Lilla E har också en rosa mössa

Evelina blev ju så kär i min rosa mössa, att jag inte hade hjärta att inte sticka henne en egen. Speciellt eftersom jag hade tagit i lite extra med garnet, så resterna räckte precis till en mindre variant.

Evelinas mössa har en fläta som är stickad på samma sätt som min. Du hittar min beskrivning på hur jag gjorde HÄR. Istället för att göra mössan slätstickad med hålmönster, stickade jag hennes mössa med resår 2 räta 2 aviga. När jag stickade flätan använde jag stickor 3,5mm, men när jag skulle göra resåren blev det inte snyggt förrän jag var nere på 2,5mm. ( Jag har problem med att när jag stickar resår runt blir det fult med samma stickor som normalt blir bra i slätstickningen)

Tydligen är mössan väldigt mysig att ha på sig även inomhus ;)

Evelina är mycket nöjd med sin rosa mössa och tycker att det är kul att hon och mamma har "likadana" mössor även om vi inte har hunnit använda dem så mycket än =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)