tisdag 22 oktober 2013

Färgglada målade kottar

Nu skulle jag ju kunna säga att det var min lilla dotter som insisterat på att vi skulle plocka kottar i skogen... men det skulle ju vara att ljuga. Det var helt och hållet jag som ville plocka. Ska jag vara  helt ärlig var hon totalt ointresserad av att hjälpa till. Det kan varit så att hennes russin var intressantare än mammans knasiga idéer ;) 



Någonstans i bakhuvudet hade jag minnesbilder av kottar målade i guld och vitt. Men kan de inte få vara lite färggladare..?





Jag plockade mina kottar en fuktig förmiddag. Då var kottarna stängda. (de stänger sig när de blir blöta) på så sätt blev det lättare att måla.




Sen var det bara att blanda akrylfärger efter tycke och smak och måla på. När kottarna sen torkar öppnar de upp sig. Jag använder mina som dekorationer i fina burkar =)



I den stora burken har jag blandat olika fina pastelliga färger och i den lilla burken har jag samlat bara ljuslila. Härligt med lite glada färger i höstrusket =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)